Nespresso åpner opp til nye kaffeopplevelser

Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.
Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.
Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.
Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.
Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.

Velkommen inn til et fantastisk kaffeunivers med en mengde smaker og et nytt, inspirerende og bærekraftig interiørkonsept.

Det er en dus fargepalett som møter oss, og til venstre for inngangen er en vakker plantevegg en fin kontrast til de beige, brune tonene og treverket. Til høyre står en gjenvinningsstasjon, før blikket rettes mot en fargerik vegg full av kaffe.

Ny opplevelse

Dette er den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.

Selve kundeopplevelsen skiller seg også ut fra tidligere.

-Det mest vesentlige er at de tradisjonelle kassepunktene er borte. Kaffespesialistene våre er nå ute på gulvet for å jobbe tettere med kundene for å finne nye spennende smaker og alternativer, forteller Hans Jacob Michelsen, trade & retail manager i Nespresso.

Kundereisen er lagt opp annerledes og den nye butikken er delt opp i soner. Her finner du blant annet gjenvinningsstasjon til høyre i det du går inn dørene, og helt innerst er det bygd et atelier der Nespresso kan avholde master classes og kundene kan gjøre et dypdykk i kaffens verden. Her får du også alt du trenger til å gjøre kaffeøyeblikket ditt komplett, være seg rundt frokostbordet eller etter middag.

Den nye butikken har et stilsikkert interiør med beige og brune toner, med lyst treverk på avrundede spiler og et åpent og imøtekommende uttrykk. Det er verdt å ta en ekstra kikk på overflatene.

-Vi har gjenvunnet kaffegrut og brukt dette som bordplate, sier Hans Jacob.

I tillegg er interiøret satt sammen slik at det også kan plukkes fra hverandre, og dermed enkelt brukes igjen, eller resirkuleres.

Fra a til å

Bærekraft er essensielt for Nespresso, og en del av alt de gjør.

-For oss starter det med det enkle du og jeg kan gjøre, som å levere tilbake kapslene for gjenvinning. Dette kan du gjøre i butikkene våre. Ellers så kan du levere den grønne gjenvinningsposen vår med kapsler på posten og når du bestiller via nett og Bring kan sjåføren ta med seg disse posene når han leverer ny kaffe. Dette har vært vår store kampsak i mange år, sier Hans Jacob.

Kapslene er laget av aluminium, et materiale du kan gjenvinne i det uendelige. En annen del av Nespressos arbeid med bærekraft er hvordan kaffen fremstilles.

-Vårt ansvar er å sikre kaffe bøndene og arbeiderne et godt levebrød, at barna får gå på skole og at kvinnene også får sin plass som arbeidstager. Vi har også et sertifiseringssystem kalt AAA som sikrer bærekraftig landbruk. Dette følges opp globalt av agronomer. Så bærekraft for Nespresso dreier seg om hele veien fra kaffebønnen til vi har drukket den hjemme og gjenvinner den.

Annerledes løsninger

Den nye butikken bugner dessuten over av ny teknologi. Her får du mobile tablet-løsninger, en selvplukksvegg og enkel utsjekk og et digitalt køsystem. Opplevelsen av å komme hit skal være annerledes, givende og enkel.

-Innenfor døra skal du få oppleve kaffens verden, og det er et stort fokus på opplevelsen. Du kan være aktiv selv, få hjelp av våre spesialister og la deg engasjere. Det er mye å lukte på, ta på og smake på, sier Hans Jacob.

Sansene får kost seg når du besøker nye Nespresso, og så kan du ta med deg denne gode opplevelsen hjem i form av en velfylt «godtepose» med kaffe.

Sandvika Storsenter har fått den første Nespresso-butikken i Norden med det nye konseptet.

Aktuelle merkevarer

Aktuelle butikker

Tabell med aktuelle butikker
Butikk Beliggenhet Åpningstider Kontaktinfo