Meny
 
hovedbilde

Bli kjent med Silje hos SESSA

Silje er odelsjenta fra Skåbu i Gudbrandsdalen, som startet karrieren innen retail-bransjen på Lillehammer. Hun har flere start-ups bak seg, og har vært med på å bygge opp en stor sko kjede. Nå driver hun SESSA Store på Sandvika Storsenter, og vi tok en prat for å bli bedre kjent med henne.

Silje er opprinnelig ei odelsjente fra Skåbu i Gudbrandsdalen, og startet retail-karrieren på Lillehammer. Hun var med på flere start-ups, som fem Vero Moda butikker, driften av en Match-butikk samt Brandstad-konseptet, som så sitt lys på midten av 90-tallet. Det var «learning by doing» – og læringskurven den var bratt!

 

Hun var etter det innom klesbransjen, som selger og konseptkeeper hos Message og Møller & Company, før hun i 1997 tok Bianco Footwear-konseptet til Norge.

Silje var både franchisetaker, med første butikken i Bogstadveien og på Sandvika Storsenter, samtidig som hun hadde ansvaret for å bygge opp kjeden i Norge til de hadde 17 butikker. Da strakk ikke tiden til lengre, og hun valgte å fokusere på fem egeneide butikker i stedet.

 

Men etter 17 år med sko, var det tid for endring, og nå er det SESSA hun brenner for!

– Det er så motiverende å drive en multibrand-butikk med varer vi virkelig elsker, for “we only sell the things we love”, forteller Silje.

 

Basen i butikken er Part Two. – De har så utrolig sterke kolleksjoner, i fine kvaliteter og til gode priser. I tillegg lager de flere og flere bærekraftige plagg, som både vi og kundene våre er veldig opptatt av. En god basegarderobe, er både praktisk og miljøvennlig, da dette er plagg som varer over tid, sier hun.

 Utover Part Two har de flere andre spennende merker de krydrer butikken med, så du alltid kan få hjelp til å finne det som gir antrekket ditt en personlig vri.

– Selv om det er alfa omega å ha de aktuelle varene, i de riktige kvalitetene til rett pris,

så er det viktigste for oss – de gode kundemøtene! Vår lidenskap er å hjelpe kundene våre, og finne antrekk de føler seg vel i, samt gi tips som gjør at antrekket får den lille prikken over i-en. Hos oss er vi ikke så opptatt av alder, da det er stilen til våre kunder vi ønsker å tilfredsstille.

 

Og til sist må vi få lov å takke for den fantastiske mottagelsen vi har fått av kundene på Sandvika Storsenter – vi er overbevist om at vi både har de sprekeste og de blideste kundene i hele Norge!

Sist endret - 11 februar 2020

Relaterte artikler

Mote og skjønnhet

Lever inn klærne dine til reparasjon hos H&M Sandvika

Siden 2019 har H&M på Sandvika Storsenter tatt imot klær til reparasjon eller justeringer – uansett merke. Tilbudet er et samarbeid med det norske gründerselskapet Repairable. Ideen kom da gründer Ingvill Kerob så at tiden ikke strakk til for å lappe på ødelagte klær til barna. Samtidig ville hun videreføre verdien i å reparere. Repairable er en digital tjeneste som skal gjøre det enkelt å få reparert klær og sko. Det er faste, forhåndsbestemte priser på alt fra å reparere hull, legge opp eller skifte glidelås.

Publisert 18. februar 2020